Вторник, 28.01.2025, 21:53

Explore English

Меню сайта
Календарь
«  Январь 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Одежда как способ самовыражения

План – конспект урока

"Одежда как способ самовыражения ”

(10 класс)

 

Цели:

1.    развитие навыков аудирования (specific and detailed information);

2.    формирование навыков неподготовленной (спонтанной) монологической речи.

Задачи:

1.    Создание условий, побуждающих учащихся к активной речевой деятельности;

2.    Активизация лексики и лексико-грамматических структур при построении целостных смысловых высказываний.

 

Наглядный и вспомогательный материал, используемый на уроке:

·      мультимедийный проектор

·      аудиозапись песни Taco "Puttin' on the Ritz”

·      ESL Podcast Clothes

·      карточки для контроля понимания прослушанного текста и раздаточный материал для  проведения дебатов.

Ход урока

 

I. Речевая зарядка (введение в атмосферу иноязычного общения и определение темы урока): учащиеся прослушивают песню "Puttin' on the Ritz” в исполнении Taco (MP 3).

Слайд 1 презентации в Power Point

Please, pay attention to the photo. It’s a famous American actor Gary Cooper. He was famous for his fashionable clothes. It was his clothing style which made him a symbol of a real dandy. So, could you guess what the theme of our lesson is (учащиеся называют тему урока "Clothes as one of means to express people’s individuality”).

 

II. Повторение лексики по теме "Одежда”.

1). Now look through the words of the song and read aloud items of clothes (учащиеся ищут и зачитывают слова по теме из текста песни на слайде 1).

2). Слайд 2 презентации в Power Point

Read small texts in your handouts and pictures with their descriptions.

 

III. Этап подготовки к аудированию текста.

Снятие трудностей при прослушивании текста:

Слайд 3 презентации в Power Point

Well, you see clothes are important in lives of these young people. And now listen to the conversation of two young men and try to determine their attitude to clothing. There are some unknown words in the dialogue, listen to their explanations and match the words and word combinations with their meanings (запись ESL Podcast 514 в формате MP 3 звучит один раз до паузы).

 

IV. Аудирование текста

Now listen to the conversation, fill in the table and answer the question (Слайд 3 презентации в Power Point).Учащиеся прослушивают далее запись ESL Podcast 514  в формате MP 3 (диалог записан дважды) и выполняют задания.

 

V.  Контроль понимания прослушанного текста.

Учащиеся обмениваются карточками, обсуждают и оценивают выполненное задание.

 

VI. Now I would like us to try to make debates. The one we are going to do is called "4 corners”. I would like the students to divided into 4 groups according to what they think about the statement "All students must wear a uniform at school”. Do you absolutely agree, agree, disagree or absolutely disagree? Choose your corner and then choose a speaker. You should prepare a speech, and 1 question to any other group. Firstly, we will give a chance to each speaker, and then exchange questions.

VII. Подведение итогов дебатов. So, after you have heard all the speakers and questions, you are free to chance the corner. Now, I can see that some students have changed their minds. I must say to all of you it was a job well done. Thank you!

 

VIII. Подведение итогов урока.

 

IX. Домашнее задание: написать мини сочинение на тему "Do clothes show my  character?”

 

 

Карточка №1

Sharon is wearing a pink jumper, a dark brown skit, brown tights and brown shoes. Her jumper is from ‘Dorothy Perkins’. The jacket is grey with pink buttons and is from ‘Warehouse’. Sharon’s also wearing a purple headband and pink gloves.

 

 

Ben’s suit is by Dior. What do you call the colour? Brown? Pink? You describe it. With his suit Ben is wearing a brown and white shirt, a brown belt and brown shoes. He is carrying a black coat.